Urejena prebava in hiter tempo življenja

Sara Šipicki, mag. farm.
Sami smo priča dejstvu, da sodobni način življenja zahteva pospešen tempo, zato ljudje ne posvečamo dovolj časa sebi, zdravi prehrani, telesni aktivnosti in majhnim stvarem, ki nas osrečujejo. To pomeni veliko več stresa, kar zagotovo vpliva na kakovost življenja, pa tudi na zdravje. V tem začaranem krogu so še posebej na udaru prebavila, za katera je izredno pomembno, da so zdrava in »delajo s polno paro«, za kar je nešteto razlogov.

Da je prebava nepogrešljiv dejavnik resničnega zdravja, potrjuje dejstvo, da je 29. maj posvečen praznovanju svetovnega dne zdrave prebave (World Digestive Health Day). Cilj tega dne je ozaveščati javnost o preprečevanju, diagnozi in zdravljenju prebavnih težav, vsako leto pa je tema namenjena posebni prebavni motnji ali bolezni. Letos se svetovni dan zdrave prebave osredotoča na črevesni mikrobiom, ki je poljudno ime za trilijone mikroorganizmov, ki jih najdemo v črevesju.

Zakaj je črevesje tako zelo pomembno?

Danes se mnogi ljudje borijo s prekomerno telesno težo, kronično utrujenostjo, kronično bolečino, alergijami ter različnimi vnetji in okužbami. Ob številnih pregledih in zdravljenjih, ki so v nekaterih primerih resnično nujni, zelo pogosto pozabimo, da je prizadeto črevesje lahko vzrok za številne težave.

Črevesje zagotavlja prebavo in absorpcijo glavnih hranil, ščiti gostitelja pred okužbami in različnimi patogenimi mikroorganizmi, ščiti pred razvojem alergij in je v stalni komunikaciji z možgani. Ste vedeli, da se kar 70 % celic imunskega sistema nahaja v črevesju? Zato je razvoj imunskega sistema odvisen od vzpostavitve uravnotežene in raznolike črevesne flore.

Ste vedeli, da se kar 70 % celic imunskega sistema nahaja v črevesju?

Kako do zdrave prebave?

Sodobni sedeči življenjski slog preprečuje, da bi ljudje dnevno zaužito količino energije tudi porabili, kar lahko povzroči t. i. leno črevo. 

Če želite svoje črevesje ohraniti zdravo, sledite tem nasvetom, ki so vam zagotovo dobro znani, vendar jih ni odveč ponoviti.

  1. Pijte dovolj vode! Priporočljivo je spiti vsaj 8 kozarcev vode na dan.
  2. Vsak dan jejte sveže pripravljene, uravnotežene obroke, ki vsebujejo beljakovine, ogljikove hidrate, nenasičene in nujno potrebne maščobe ter vitamine in minerale.
  3. Vsak grižljaj hrane dobro prežvečite.
  4. Izogibajte se sladkanih, gaziranih, aromatiziranih in alkoholnih pijač, ker vsebujejo veliko kalorij.
  5. Zmanjšajte uživanje sladic in sladkarij na minimum. Preveč sladkorja lahko povzroči zaprtje, ter škodi kostem in zobem.
  6. Na dan zaužijte dovolj prehranskih vlaknin, vendar kljub temu ne pretiravajte. Priporočeno je zaužiti med 20 in 30 g vlaknin na dan. Vlaknine najdemo v živilih, kot so polnozrnate žitarice, oves, sadje in zelenjava.
  7. Jejte ribe 2–3-krat na teden. Ribe so lahko prebavljivo živilo, bogato z omega-3 maščobnimi kislinami, ki so pomembne za normalno delovanje srca, ščitijo krvne žile, znižujejo raven holesterola in delujejo protivnetno.
  8. Spite vsaj 7 ur na dan, ker se med spanjem obnovijo vse celice vašega telesa.
  9. Ukvarjajte se s telesno aktivnostjo, saj izboljšuje pretok krvi, krepi mišični tonus, izboljšuje metabolizem ter lajša fizični in duševni stres.

Dobre bakterije

Ste vedeli, da je v človeškem telesu več celic mikroorganizmov kot človeških celic? Strokovnjaki ocenjujejo, da je število bakterijskih celic 10-krat večje od števila človeških celic, zato ne preseneča, da se je v zadnjih letih zelo povečalo zanimanje za dobre mlečnokislinske bakterije in analizo črevesne flore.

Tako kot si pri slabem počutju pomagamo z ustreznimi zdravili in drugimi metodami za izboljšanje zdravja, moramo v teh istih časih pomagati svojim mikroorganizmom, da zagotovimo ravnovesje med dobrimi in slabimi bakterijami. To naredimo z uporabo dobrih mlečnokislinskih bakterij.

Na trgu je na voljo veliko različnih sevov, zato je pomembno, da za določeno indikacijo izberemo pravi sev, pri tem pa bodimo pozorni na lastnosti seva in klinično dokazano učinkovitost.

Lactobacillus rhamnosus GG je najbolj raziskan sev na svetu, ki je naravno prisoten v človeškem črevesju. Svetovne smernice priporočajo Lactobacillus rhamnosus GG pri akutni driski, za preprečevanje driske ob jemanju antibiotikov in za vzdrževanje črevesne mikroflore.

Ena od najbolj preizkušenih dobrih mlečnokislinskih bakterij na svetu je Lactobacillus rhamnosus GG. 

Recept za zdravo prebavo

Natančno opredeljen in dostopen recept za popolnoma zdravo prebavo ne obstaja, saj je ta odvisna od veliko dejavnikov. Vendar bodo vsi zgornji nasveti, če jim sledite korak za korakom, na koncu zagotovili zdravo prebavo in zdravo črevesje, pomembno za normalno delovanje in boj proti številnim dnevnim dejavnostim, ki se jim sodobni človek ne more izogniti.

Dobre bakterije in pravilna prehrana so prava pot do urejene prebave. Zato začnite pravočasno skrbeti za svoje črevesje, saj je črevesje tisto, ki nas varuje!

Viri: 

  1. Bischoff SC. Gut Health: A new objective in medicine? BMC Med, 2011.
  2. Karl JP in sod. Effects of Psychological, Environmental and Physical Stressors on the Gut Microbiota. Front Microbiol, 2018.
  3. Vighi G in sod. Allergy and the gastrointestinal system. Clin Exp Immunol, 2008.
  4. Thursby E i Juge N. Introduction to the human gut microbiota. Biochem J, 2017.
  5. Floch in sod. Recommendations for Probiotic Use. J Clin Gastr, 2011.
  6. World Digestive Health Day. https://www.worldgastroenterology.org/

Izberite preverjeno kakovost

Kako do brezplačnega izdelka Waya®?

Kako do brezplačnega izdelka WAYA®?

Na škatlici poiščite srebrno nalepko in jo podrgnite. Obiščite spletno mesto Medis Plus, se registrirajte in vnesite kodo s katero se na vaš račun naložijo metuljčki. Ko ujamete 10 metuljčkov, si lahko izberete en izdelek GRATIS.

Vpis kode
back to top